MNDY מזנקת לאחר דוח מנפץ תחזיות
חברת מאנדיי (MNDY) פתחה את שנת השנה בתצוגת תכלית מרשימה, שמוכיחה כי היא מצליחה להפוך מחברת ניהול פרויקטים לפלטפורמת עבודה כוללת שארגוני ענק פשוט לא יכולים לוותר עליה.
הדוח משקף שילוב נדיר של צמיחה מהירה לצד רווחיות גבוהה במיוחד, מה ששלח את המשקיעים לחגוג.
בצד החיובי, ההכנסות ברבעון הראשון זינקו ל-356.5 מיליון דולר, צמיחה של 35% לעומת אשתקד, ועקיפה של תחזיות האנליסטים שעמדו על כ-351 מיליון דולר.
ה-EPS המתואם הגיע ל-1.05 דולר, הרבה מעל הציפיות שעמדו על 0.88 דולר. נתון מדהים נוסף הוא תזרים המזומנים החופשי שהסתכם ב-114.2 מיליון דולר, מה שמשקף שולי תזרים של 32%, נתון חריג לטובה בחברות SaaS בצמיחה.
מנגד, למרות העוצמה הכללית, שיעור שימור הלקוחות נטו (NDR) הכללי של החברה נותר יציב על 110%, נתון נמוך יותר משיאי העבר (שהיו באזור ה-120%).
למרות שבמגזר הלקוחות הגדולים ה-NDR גבוה יותר (115%), השוק בוחן מקרוב האם החברה תצליח להחזיר את הלקוחות הקטנים והבינוניים לקצבי התרחבות גבוהים יותר בסביבה מאקרו-כלכלית תנודתית.
המדדים התפעוליים מצביעים על התייעלות מרשימה, המרווח התפעולי עלה ל-18% לעומת 14% ברבעון המקביל.
החברה דיווחה כי השימוש בכלי ה-AI הפנימיים שלה לייעול המכירות והתמיכה עזר לצמצם את עלויות רכישת הלקוחות.
מספר הלקוחות המשלמים הכולל חצה את רף ה-235 אלף, כשהחברה מצליחה להעלות מחירים בתוכניות הפרימיום ללא נטישה משמעותית.
המנוע המרכזי שבלט בדוח הוא מגזר הלקוחות הגדולים.
מספר הלקוחות עם ARR של מעל 50 אלף דולר צמח ב-41% והגיע ל-2,525.
בנוסף, מוצר ה-Monday CRM וה-Monday Dev הופכים למשמעותיים יותר בתמהיל ההכנסות, כשיותר מ-20% מהלקוחות החדשים מצטרפים ישירות למוצרי הנישה הללו ולא רק למוצר הניהול הכללי.

בתמונה אנו רואים את הצמיחה המרשימה של monday.
קרדיט: monday
התחזית קדימה הקפיצה את המניה. מאנדיי העלתה את תחזית ההכנסות השנתית ל-2026 לטווח של 1.48-1.49 מיליארד דולר (צמיחה של כ-31%-32%).
לרבעון השני, החברה צופה הכנסות של 364-368 מיליון דולר, גם כאן מעל הערכות האנליסטים. ההנהלה ציינה כי היא רואה מומנטום חזק מאוד במכירות לארגונים גדולים במחצית השנייה של השנה.
מניית MNDY זינקה בכ-6.7% לאחר פרסום הדוחות, כשהיא מבססת את מעמדה כאחת מחברות הצמיחה האיכותיות ביותר בשוק התוכנה העולמי.
CEG נחלשת קלות למרות דוח חזק
חברת האנרגיה הגרעינית הגדולה בארה"ב, קונסטליישן אנרג'י, סיכמה את הרבעון הראשון של 2026 עם תוצאות שמדגישות את מעמדה כנהנית המרכזית מהצורך של ענקיות הטכנולוגיה באנרגיה נקייה ורציפה. למרות עקיפת התחזיות, המניה רשמה ירידה קלה, ככל הנראה עקב מימושי רווחים לאחר הראלי המסיבי של החודשים האחרונים.
בצד החיובי, ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו ב-6.52 מיליארד דולר, צמיחה של 15% לעומת אשתקד, מעל ציפיות השוק.
ה-EPS המתואם עמד על 2.10 דולר, עקיפה של התחזיות שצפו 1.94 דולר.
החברה נהנתה ממחירי חשמל גבוהים ומהמשך היישום של זיכויי המס לייצור גרעיני (PTC) במסגרת חוק ה-IRA, שמעניקים לה יציבות רווחית חסרת תקדים.
מנגד, הוצאות התפעול והתחזוקה עלו ב-8% עקב השקעות מוגברות בשדרוג הליבה של הכורים הקיימים והכנות ראשוניות להפעלה מחדש של אתרים.
בנוסף, תזרים המזומנים החופשי הושפע זמנית מהגדלת מלאי דלק גרעיני והשקעות הוניות משמעותיות, מה שהוביל חלק מהמשקיעים לנקוט משנה זהירות.
המדדים התפעוליים של CEG נותרו מהטובים בתעשייה, צי הליבה הגרעיני של החברה פעל בנצילות מרשימה של 94.5%, מה שמעיד על אמינות תפעולית גבוהה מאוד.
החברה ייצרה 45.2 TWh (טרה-וואט שעה) של אנרגיה נקייה במהלך הרבעון, כשהיא מבצרת את מעמדה כיצרנית האנרגיה ללא פליטות פחמן הגדולה ביותר בארה"ב.
הנקודה המרכזית בדוח הייתה הדיאלוג המואץ עם ספקיות ענן (Hyperscalers).
החברה אישרה כי היא נמצאת במו"מ מתקדם לחתימה על חוזי אספקה ישירים עם מרכזי נתונים נוספים, בעקבות העסקה ההיסטורית עם מייקרוסופט. החוזים הללו מאפשרים ל-CEG למכור חשמל בפרמיה משמעותית מעל מחירי השוק הסיטונאיים, בזכות ערך ה"דביקות" והניקיון של האנרגיה הגרעינית.

בתמונה אנו רואים את הנתונים המרכזיים מהדוח של CEG
קרדיט: CEG
התחזית קדימה עודכנה כלפי מעלה בזהירות. החברה העלתה את טווח ה-EBITDA התפעולי השנתי ל-2026 ל-4.35-4.65 מיליארד דולר.
ההנהלה ציינה כי היא רואה פוטנציאל להגדלת כושר הייצור בכורים הקיימים שלה ב-1,000 מגה-וואט נוספים במהלך השנים הקרובות כדי לספק את הביקוש הגובר מצד תעשיית הבינה המלאכותית.
מניית CEG ירדה בכ-1.3% לאחר פרסום הדוח, בירידה שנחשבת טכנית בעיקרה לאחר שהמניה השלימה זינוק משמעותי מתחילת השנה.
ASTS צונחת ב-11.6% לאחר פספוס בשורת ההכנסות ותקלה בשיגור הלוויין האחרון
חברת הלוויינים AST SpaceMobile, השואפת להקים את רשת הסלולר מבוססת החלל הראשונה בעולם, הציגה דוח רבעוני שסיפק למשקיעים תזכורת כואבת לסיכונים הכרוכים בתעשיית החלל.
למרות קופת מזומנים גדולה והתקדמות טכנולוגית, הפספוס הכפול בשורת ההכנסות והרווח, לצד תאונת עבודה במסלול הלווייני, שלחו את המניה לירידה חדה.
מצד אחד, החברה רשמה הכנסות של 14.7 מיליון דולר, זינוק אדיר לעומת 0.7 מיליון דולר אשתקד, אך הנתון היה נמוך משמעותית מתחזיות האנליסטים שעמדו על כ-38 מיליון דולר.
ה-EPS הסתכם בהפסד של 0.66 דולר, רחוק מאוד מהציפיות להפסד של 0.23 דולר בלבד.
עיקר ההכנסות הגיעו מאבני דרך חוזיות מול ממשלת ארה"ב ומכירת ציוד קצה לשותפות הטלקום שלה.
מצד שני, האירוע שהעיב על הסנטימנט היה התקלה בלוויין BlueBird 7.
החברה אישרה כי הלוויין, ששוגר בחודש שעבר באמצעות Blue Origin, הוצב במסלול נמוך מהמתוכנן, מה שיאלץ את החברה לבצע מחיקת נכס של כ-160 מיליון דולר ברבעון השני.
למרות שחלק מהנזק יכוסה על ידי ביטוח, האירוע עורר חששות לגבי עמידה בלוחות הזמנים השאפתניים של הפריסה הגלובלית.
המדדים התפעוליים של ASTS מציגים תמונה של הכל או כלום.
החברה מחזיקה כעת במאזן מבצר עם 3.5 מיליארד דולר במזומן, הודות להנפקת אג"ח להמרה מוצלחת. תזרים המזומנים החופשי נותר שלילי עקב הוצאות הוניות של 257 מיליון דולר ברבעון, המופנים בעיקר לייצור המוני של לווייני ה-Block 2.
במישור הטכנולוגי, החברה הציגה הישג מרשים עם מהירות הורדה שוברת שיא של 98.9 Mbps ישירות לסמארטפונים רגילים מהחלל.
כרגע, לווייני BlueBird 8, 9 ו-10 נמצאים בדרכם לשיגור ביוני 2026 על גבי רקטת Falcon 9 של SpaceX, והחברה מדווחת כי לוויינים 11 עד 33 נמצאים בשלבי ייצור מתקדמים במפעלה שבטקסס.

באנו רואים בתמונה את המודל הטכנולוגי של החברה, הממחיש כיצד לוויינים מתקשרים ישירות עם טלפונים סלולריים סטנדרטיים על הקרקע באמצעות שילוב של תדרי רדיו שונים מרחבי העולם.
קרדיט: ASTS
התחזית קדימה נותרה אופטימית באופן מפתיע. למרות הפספוס הרבעוני, ASTS אישררה את התחזית השנתית ל-2026 עם הכנסות של 150-200 מיליון דולר.
החברה שואפת להגיע ל-45 לוויינים פעילים במסלול עד סוף השנה, מה שיאפשר לה להתחיל לספק שירות מסחרי ראשוני רציף בשווקי מפתח כמו ארה"ב (בשיתוף AT&T ו-Verizon) ויפן (בשיתוף Rakuten).
מניית ASTS הגיבה בירידה חדה של כ-11.6% לאחר פרסום הדוחות, כשהיא נלחצת גם ממכירת מניות על ידי בעלת העניין Rakuten וגם מהחשש שעיכובים נוספים בשיגורים יגררו צורך בגיוסי הון נוספים בעתיד.
RGTI מטפסת ב-8.2% לאחר עמידה ביעדי ה-Fidelity ותחזית חיובית למעבד ה-Lyra
חברת המחשוב הקוונטי ריגטי סיכמה את הרבעון הראשון של 2026 עם דוח שמפיח תקווה בקרב המשקיעים.
בעוד שהמספרים הפיננסיים עדיין צנועים, החברה הצליחה להוכיח התקדמות טכנולוגית קריטית בשאיפה להשיג יתרון קוונטי, מה ששלח את המניה לעלייה יפה.
בצד החיובי, הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-4.8 מיליון דולר, עמידה בקצה העליון של התחזיות שצפו 4.2-4.9 מיליון דולר.
ה-EPS הסתכם בהפסד של 0.08 דולר, נתון טוב יותר מציפיות השוק להפסד של 0.11 דולר.
החברה דיווחה על הצלחה במכירת שעות מחשוב וחוזי מו"פ מול גופים ממשלתיים בארה"ב ובבריטניה, מה שמראה על ביקוש גובר לטכנולוגיה שלה.
מנגד, הרווח הנקי הסתכם בהפסד של 15.2 מיליון דולר, כשעיקר ההוצאות מופנות למו"פ ולתחזוקת תשתית ה-Fab-1.
למרות השיפור, הקצב של שריפת המזומנים נותר גבוה, והחברה ממשיכה להסתמך על גיוסי הון וחוזים ממשלתיים כדי לשמור על מסלול הפעילות שלה.
המדדים התפעוליים של ריגטי מדגישים את החשיבות של הון אנושי וטכנולוגי: הוצאות המו"פ הסתכמו ב-10.5 מיליון דולר.
החברה מחזיקה בקופת מזומנים ושווי מזומנים של כ-88 מיליון דולר, מה שמעניק לה מסלול המראה פיננסי עד לאמצע 2027 לפי קצב השריפה הנוכחי, נתון שהרגיע מעט את המשקיעים שחששו מדילול קרוב.
הנקודה המרכזית שהקפיצה את המניה הייתה ההודעה על השגת רמת דיוק של 99.5% בשערים דו-קוביטים במעבד ה-Ankaa-3 החדש.
מדובר ברף טכני קריטי המאפשר תיקון שגיאות יעיל יותר. בנוסף, החברה אישרה כי פיתוח מערכת ה-Lyra מתקדם לפי התוכנית והיא צפויה להפוך למסחרית לקראת סוף 2026.
התחזית קדימה של ההנהלה התמקדה במיסחור.
ריגטי צופה הכנסות שנתיות של 22-26 מיליון דולר ל-2026 כולה. החברה הדגישה כי שיתוף הפעולה עם ענקיות ענן כמו AWS ו-Azure מאפשר לה להרחיב את בסיס המשתמשים שלה מעבר למעבדות מחקר גם לארגונים גדולים בתחומי הפיננסים והלוגיסטיקה שמחפשים פתרונות אופטימיזציה קוונטיים.
מניית RGTI עלתה בכ-8.2% לאחר פרסום הדוח, כשהיא נהנית מהסנטימנט החיובי הכללי בסקטור הטכנולוגיה ומההוכחה שריגטי נשארת במרוץ החימוש הקוונטי.
SE זינקה ב-13% לאחר דוח עוצמתי
ענקית הטכנולוגיה הדרום-אסיאתית Sea Limited פתחה את שנת 2026 בסערה, עם דוח שהרגיע את חששות המשקיעים לגבי התחרות מצד TikTok ו-Temu.
החברה הוכיחה כי היא מסוגלת לשמור על דומיננטיות בשוק ה-E-commerce תוך החזרת חטיבת הגיימינג למסלול של צמיחה, מה שהוביל לזינוק דו-ספרתי במניה.
בצד החיובי, ההכנסות הכוללות של הקבוצה ברבעון הראשון הסתכמו ב-4.49 מיליארד דולר, צמיחה של 22% לעומת אשתקד, ועקיפה משמעותית של תחזיות השוק.
ה-Adjusted EBITDA עמד על 510 מיליון דולר, גבוה בהרבה מהצפי ל-380 מיליון דולר. חטיבת המסחר האלקטרוני, Shopee, הציגה צמיחה מרשימה של 31% ב-GMV (סך ערך הסחורות), בעוד שחטיבת השירותים הפיננסיים (SeaMoney) המשיכה להפגין רווחיות איתנה עם זינוק של 45% ברווח התפעולי.
מנגד, למרות הצמיחה, החברה הגדילה משמעותית את הוצאות השיווק והמכירה ב-28% כדי לבלום את חדירת המתחרות החדשות באזור דרום-מזרח אסיה.
בנוסף, בעוד שחטיבת הגיימינג הראתה סימני התאוששות, היא עדיין רחוקה משיאי ההכנסות של תקופת הקורונה, והחברה מתמודדת עם עלויות גבוהות של רכישת משתמשים עבור כותרים חדשים.
המדדים התפעוליים של Sea Limited משקפים התייעלות לוגיסטית מרשימה.
Shopee הצליחה להוריד את עלות המשלוח הממוצעת להזמנה ב-12% בזכות השקעה במערך לוגיסטי עצמאי.
ב-Garena, מדד ה-Bookings עלה לראשונה מזה שנה והסתכם ב-590 מיליון דולר, בעיקר בזכות החוסן של המשחק Free Fire ועלייה במספר המשתמשים המשלמים לרמת שיא של שנתיים.

בתמונה אנו רואים נתונים פיננסיים מרכזיים מהדוח של sea.
קרדיט: sea
המנוע המרכזי שבלט בדוח הוא הפעילות בברזיל, שהפכה לראשונה לרווחית ברמת ה-EBITDA
Shopee Brazil היא כעת שחקנית מרכזית בשוק הלטיני, מה שמעניק ל-Sea מנוע צמיחה משמעותי מחוץ לאסיה.
בתחום הפיננסי, תיק האשראי של SeaMoney צמח ל-4.1 מיליארד דולר, תוך שמירה על שיעור חובות מסופקים נמוך של 2.2%, נתון המעיד על חיתום סיכונים איכותי.
התחזית קדימה הקפיצה את האופטימיות בשוק.
Sea העלתה את תחזית הצמיחה של Shopee לשנה כולה לטווח של "High 20s" (מעל 25%) וצופה כי Garena תסיים את 2026 עם צמיחה חיובית ב-Bookings.
ההנהלה הדגישה כי היא מתכוונת להמשיך להשקיע בטכנולוגיות AI כדי לשפר את מנגנוני ההמלצות באתר הקניות ולייעל את שירות הלקוחות.
מניית SE זינקה בכ-13% לאחר פרסום הדוח, כשהיא מחזירה לעצמה את אמון המשקיעים כחברת צמיחה רב-זרועית שמצליחה לנצח ב"מלחמות המחירים" באסיה.
KOPN עולה ב-7.65% למרות פספוס בהכנסות
חברת קופין (Kopin), המתמחה בפתרונות תצוגה ומערכות אופטיות, סיכמה את הרבעון הראשון של 2026 עם דוח המציג תמונה מעורבת אך מעודדת מבחינה אסטרטגית.
למרות שהחברה פספסה את תחזיות ההכנסות של האנליסטים, המשקיעים התמקדו בשינוי המבני של החברה מעבר ממכירות מוצרים מסחריים מסורתיים לחוזים ביטחוניים יוקרתיים וכניסה משמעותית לתשתית החומרה של בינה מלאכותית.
בצד החיובי, החברה הודיעה על שיתוף פעולה דרמטי עם חברת Fabric.AI, במסגרתו קופין תחזיק ב-19.9% מהחברה ותהיה היצרנית הבלעדית של שבבי ה-Neural I/O, טכנולוגיית קישוריות אופטית מבוססת MicroLED המיועדת להאיץ תקשורת במרכזי נתונים של AI.
העסקה כוללת הזמנת פיתוח ראשונית של 15 מיליון דולר. בנוסף, קופין הבטיחה חוזה המשך של 21.5 מיליון דולר עבור עיניות תרמיות ליישומים צבאיים והודיעה על כניסה לשוק רחפני ה-FPV עם הזמנה ראשונה של 3.2 מיליון דולר.
מנגד, ההכנסות ברבעון הראשון עמדו על 10.6 מיליון דולר, נתון כמעט זהה לאשתקד ופספוס של כ-22% לעומת תחזיות השוק שצפו 13.6 מיליון דולר.
הפספוס נבע בעיקר מצניחה של 41% במכירות מוצרים, שהסתכמו ב-5.4 מיליון דולר בלבד.
ה-EPS הסתכם בהפסד של 0.02 דולר, ללא שינוי מהרבעון המקביל, כאשר שולי הרווח הגולמי על מוצרים נשחקו עקב נפחי ייצור נמוכים וחוסר יעילות תפעולית זמנית.
המדדים התפעוליים משקפים את המאמץ המושקע בפיתוח, הוצאות המו"פ זינקו ב-133% ל-4.9 מיליון דולר, והוצאות ההנהלה והכלליות עלו ב-28%.
למרות זאת, מצבה הפיננסי של החברה השתפר משמעותית, קופין מחזיקה ב-34.1 מיליון דולר במזומן (ובסך הכל כ-59.5 מיליון דולר כולל מזומן מוגבל), נתון שלדברי ההנהלה מספק מסלול המראה עד לאמצע 2027 ללא צורך בגיוס הון נוסף.
הנקודה המרכזית בדוח היא המעבר של קופין להיות חברה מוטת טכנולוגיה וביטחון.
ההכנסות מ"לא-מוצרים", הכוללות מענקי מחקר ופיתוח ממומן, זינקו ב-292% ליותר מ-5 מיליון דולר. החברה החלה בהפעלת קווי ייצור עצמאיים למסכי OLED microdisplay בארה"ב כדי לענות על דרישות מחמירות של משרד ההגנה האמריקאי, מה שצפוי לשפר את המרווחים בעתיד.
התחזית קדימה נותרה אופטימית אך זהירה.
קופין אשררה את תחזית ההכנסות השנתית ל-2026 בטווח של 52-60 מיליון דולר, צמיחה שנתית של כ-48% בנקודת האמצע.
המנכ"ל מייקל מאריי הגדיר את התחזית כשמרנית, לאור צבר ההזמנות הגבוה והביקוש הגובר למערכות ראייה מתקדמות בשוק האירופי ובארה"ב.
מניית KOPN עלתה בכ-7.65% לאחר פרסום הדוחות, כאשר השוק מתמחר את פוטנציאל הצמיחה בתחום ה-AI והביטחון על פני החולשה הזמנית במכירות המוצרים הקיימים.
OKLO נחלשת ב-5.6% למרות התקדמות בבנייה
חברת האנרגיה הגרעינית אוקלו (Oklo) סיכמה את הרבעון הראשון של 2026 עם דוח שממחיש את המעבר המואץ שלה משלב המחקר והפיתוח לשלב הביצוע בשטח. בעוד שהחברה הציגה אבני דרך משמעותיות בפריסת התשתיות ובצבר ההזמנות מול ענקיות הטכנולוגיה, השוק הגיב בירידה, ככל הנראה עקב האצה בהוצאות התפעוליות ומימושי רווחים לאחר הראלי המסיבי של השנה האחרונה.
בצד החיובי, צנרת הפרויקטים של החברה הגיעה לשיא של 1.35 GW, צמיחה מרשימה המונעת מהביקוש הבלתי פוסק של מרכזי נתונים לאנרגיה נקייה ורציפה.
החברה דיווחה על השלמת הכנת האתר במעבדה הלאומית באיידהו (INL), לקראת הצבת מבנה האורורה הראשון.
בנוסף, נרשמה התקדמות רגולטורית קריטית מול ה-NRC עם אישור מסגרת הבטיחות ליחידות ה-15MW, מה שמקצר את הדרך לאישור ההפעלה הסופי.

בתמונה אנו רואים נתונים פיננסיים מרכזיים של oklo.
קרדיט: oklo
מנגד, החברה עדיין נמצאת בשלב ה-Pre-revenue (ללא הכנסות משמעותיות), מה שהופך אותה לרגישה מאוד לכל תנודה בהוצאות.
שריפת המזומנים ברבעון עלתה ל-24.5 מיליון דולר עקב הגדלה מאסיבית של כוח האדם ההנדסי ורכש רכיבי ליבה לטווח ארוך.
בנוסף, אי-הוודאות סביב קצב הקמת מאגרי דלק ה-HALEU המועשר (הדלק הנחוץ לכורים שלה) נותרה גורם סיכון שמעיב על לוחות הזמנים המתוכננים.
החברה מחזיקה ב-282 מיליון דולר במזומן ושווי מזומנים, נתון שלדבריה מספק לה מסלול המראה עד להפעלת הכור המסחרי הראשון.
היקף ההסכמים המותנים וחוזי ה-PPA חצה את רף ה-1.5 מיליארד דולר בערך חוזי כולל, כשהחברה מצליחה להקטין את משך הבנייה החזוי ל-14 חודשים בלבד ליחידה מודולרית.
המנוע העיקרי מאחורי האופטימיות ארוכת הטווח הוא הקשר ההדוק עם חברות ה-Big Tech.
מעבר להסכם הקיים עם Meta לאספקת 1.2 GW, אוקלו אישרה כי היא נמצאת בבחינה של פרויקטים ייעודיים עם ספקיות ענן נוספות המחפשות פתרונות סוללה גרעינית בתוך הקמפוסים שלהן.
הטכנולוגיה של אוקלו, המבוססת על קירור מתכת נוזלית, הוכחה ברבעון האחרון בניסוי זרימה רציף, מה שמאשש את היכולת של הכור לפעול 20 שנה ללא צורך בתדלוק מחדש.
החברה אישררה את היעד להפעלה מסחרית ראשונה של כור האורורה בשלהי 2027. ההנהלה צופה כי עד סוף 2026 צנרת הפרויקטים תחצה את רף ה-2 GW, והיא בוחנת כעת מודלים של מימון כדי לממן את הקמת הכורים הבאים ללא צורך בדילול נוסף של בעלי המניות.
מניית OKLO ירדה בכ-5.76% לאחר פרסום הדוח, כשהמשקיעים נוקטים משנה זהירות מול העלייה בהוצאות והצורך להמתין עוד כשנתיים עד להופעת הכנסות משמעותיות מהחוזים שנחתמו.
נקסט ויזן יורדת ב-5.6% למרות רבעון חזק
חברת נקסט ויזן, המפתחת מערכות צילום מיוצבות לכלי טיס בלתי מאוישים, פרסמה דוח רבעוני המציג המשך צמיחה מרשימה ורווחיות חריגה בכל קנה מידה.
עם זאת, נראה כי הציפיות הגבוהות של המשקיעים מהחברה, שהפכה לאחת המניות הבולטות בבורסה בתל אביב, הובילו למימושי רווחים לאחר פרסום התוצאות.
בצד החיובי, הכנסות החברה ברבעון הראשון זינקו ב-44% לעומת אשתקד והסתכמו בכ-14.8 מיליון דולר. הרווח הנקי רשם זינוק מרשים אף יותר והסתכם בכ-7.2 מיליון דולר, מה שמשקף שולי רווח נקי דמיוניים של כ-48%.
החברה נהנית מביקוש שיא למוצריה בעקבות הזירה הביטחונית העולמית והמקומית, וממשיכה להציג מאזן חזק ללא חוב פיננסי ועם קופת מזומנים דשנה.
מנגד, נרשמה האטה מסוימת בקצב הגידול של צבר ההזמנות החדש ביחס לרבעון הקודם.
בעוד שהצבר הקיים עצום, חלק מהמשקיעים חוששים שהחברה מתקרבת לתקרת הזכוכית של כושר הייצור הנוכחי שלה.
בנוסף, חלה עלייה מתונה בהוצאות התפעול עקב הגדלת מערכי השיווק והמכירות בחו"ל וחשיפה לתנודות בשערי החליפין, מה שלחץ מעט על המרווחים התפעוליים ביחס לשיאים של 2025.
המדדים התפעוליים של נקסט ויזן הם מהחזקים בסקטור הטכנולוגיה הביטחונית, הרוווח הגולמי נשמר ברמה גבוהה מאוד של כ-68%, בזכות היתרון הטכנולוגי והיעילות בייצור המערכות.
צבר ההזמנות של החברה נכון לסוף הרבעון עומד על כ-82 מיליון דולר, מה שמבטיח את מרבית הכנסותיה המתוכננות לשנה הקרובה.
הנקודה המרכזית בדוח היא תמהיל הלקוחות והביקוש למוצרי ה-AI החדשים.
החברה דיווחה על עלייה בביקוש למערכות צילום הכוללות יכולות עיבוד תמונה מבוססות בינה מלאכותית (זיהוי ומעקב אוטונומי), שנמכרות בפרמיה גבוהה יותר.
בנוסף, החברה הרחיבה את פעילותה בשוק האירופי, שמהווה כעת נתח משמעותי יותר מהכנסותיה לצד השוק האמריקאי והישראלי.
התחזית קדימה של ההנהלה נותרה אופטימית. נקסט ויזן אשררה את יעד ההכנסות השנתי ל-2026, כשהיא שואפת לחצות את רף ה-65-70 מיליון דולר בשנה כולה.
החברה ציינה כי היא פועלת להרחבת קווי הייצור שלה במטרה לתמוך בדרישות הגוברות לאספקה מהירה מצד יצרניות רחפנים ו-UAVs מובילות בעולם.

בתמונה ניתן לראות את המוצרים של נקסט ויז׳ן.
קרדיט: נקסט ויז׳ן
מניית נקסט ויזן ירדה בכ-5.6% לאחר פרסום הדוח, תגובה המאפיינת מניות צמיחה כשהתוצאות טובות מאוד אך לא "מפוצצות" מעבר לציפיות האופטימיות ביותר של השוק.
הבורסה לני״ע מזנקת ב-7.4% לאחר דוח חזק
הבורסה לניירות ערך בתל אביב פתחה את שנת 2026 עם דוח שממחיש את השינוי המבני שעברה מחברה המבוססת על עמלות מסחר בלבד לחברת טכנולוגיה ונתונים פיננסיים.
התוצאות מראות כי הבורסה מצליחה להגדיל את הרווחיות גם בתקופות של תנודתיות, תוך ניצול כניסתם של משקיעים בינלאומיים והרחבת סל השירותים הדיגיטליים שלה.
בצד החיובי, ההכנסות ברבעון הראשון צמחו ב-14% והסתכמו בכ-112 מיליון שקל. הרווח הנקי רשם זינוק מרשים של כ-17% והגיע לכ-32.5 מיליון שקל, הרבה מעל תחזיות האנליסטים.
החברה נהנתה מעלייה חדה בהכנסות משירותי מידע והפצת נתונים, שצמחו ב-19%, ומשיפור ברווחי המימון הודות לסביבת הריבית וניהול נכון של קופת המזומנים.
בעקבות התוצאות, דירקטוריון הבורסה הכריז על חלוקת דיבידנד של כ-16 מיליון שקל.

נתוני צמיחה של החברה
קרדיט: הבורסה לניירות ערך
מנגד, נרשמה עלייה של כ-9% בהוצאות התפעוליות, שהסתכמו בכ-72 מיליון שקל.
העלייה נובעת בעיקר מהשקעות טכנולוגיות כבדות בתשתית המסחר בנכסים דיגיטליים ומהוצאות שכר שנועדו לשמר כוח אדם טכנולוגי איכותי מול התחרות בשוק הפינטק. בנוסף, מחזורי המסחר היומיים במניות רשמו יציבות יחסית אך לא הציגו את הזינוק הדרמטי שנראה בשוקי האג"ח והנגזרים.
המדדים התפעוליים של הבורסה משקפים יציבות ועוצמה, מחזור המסחר היומי הממוצע במניות עמד על כ-2.1 מיליארד שקל, בעוד שבשוק איגרות החוב נרשמה פעילות ערה עם מחזור יומי ממוצע של כ-4.2 מיליארד שקל.
הכנסות הבורסה מעמלות רישום ואגרות שנתיות נותרו יציבות, למרות קצב הנפקות מתון יחסית בתחילת השנה.
הנקודה המרכזית בדוח היא הצלחתה של הבורסה במימוש התוכנית האסטרטגית רב-שנתית.
הבורסה דיווחה על גידול משמעותי במספר המשתמשים בשירותי ה-Connectivity החדשים שלה, המאפשרים למשקיעים זרים גישה ישירה ומהירה יותר לשוק הישראלי. ֿ
בנוסף, פלטפורמת המסחר בנכסים דיגיטליים החלה להניב הכנסות ראשוניות משמעותיות מניהול הנפקות אג"ח ממשלתיות על גבי בלוקצ'יין, מה שמציב את הבורסה בחזית החדשנות העולמית בתחום.
התחזית קדימה נותרה אופטימית. הנהלת הבורסה צופה המשך צמיחה בהכנסות משירותי נתונים וטכנולוגיה, שמהווים כעת נתח משמעותי ויציב יותר מסך ההכנסות.
החברה ציינה כי היא בוחנת שיתופי פעולה עם בורסות זרות באירופה ובארה"ב ליצירת גשר נזילות שיאפשר רישום כפול קל ומהיר יותר לחברות הייטק ישראליות.
מניית הבורסה זינקה בכ-7.4% לאחר פרסום הדוח, כשהמשקיעים מתמחרים את השיפור במרווחים ואת המודל העסקי שהופך להיות "דביק" וטכנולוגי יותר.


